| Aarhus Letbane
Aarhus Letbane, Podcast, På Sporet af Aarhus Letbane, Letbane
1973
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-1973,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Aarhus Letbane

About This Project

Podcast-serien om tilblivelsen af Aarhus Letbane har på én gang ramt et nyt publikum, øget forståelsen for et anlægsprojekt i milliardklassen og skabt en både tankevækkende og underholdende fortælling om Danmarks første letbane. Den har endda blivende værdi, for Letbanen bliver det perfekte sted at høre eller genhøre ’På sporet af Letbanen’, når kunderne stiger ombord i 2017.
– Jens Velling, kommunikationschef, Aarhus Letbane

På sporet af Aarhus Letbane er en podcastserie i 12 afsnit, der tager lytterne med ind bag anlæggelsen af Letbanen igennem en række historier

Hvorfor:
Trafikalt gennemgår Aarhus midtby og den nordlige del af byen store omvæltninger, da Aarhus Letbane er midt i sin anlæggelsesproces. Det skaber trafikale problemer og gener for lokale beboere såvel som pendlere. Samtidig har anlæggelsen også stor lokal interesse, da Letbanen er et prestigeprojekt for Aarhus kommune, og der er investeret mange penge i projektet. Hvordan skaber man større forståelse for projektet og anlægsarbejdet hos de lokale aarhusianere og pendlere og samtidig forbereder dem på en by med en ny Letbane?

 

Derfor:
I dialog med Aarhus Letbane fandt vi frem til 12 fortællinger, der favner hele historien om Aarhus Letbane. Fortællinger, der har stor kommunikationsmæssig værdi, fordi den brede befolkning ikke kender dem og de giver et unikt indblik i anlæggelsen. Et indblik, der netop tager de lokale aarhusianere og pendlerne med ind bag projektet og dermed skaber forståelse. Samtidig har vi hjulpet Aarhus Letbane med formidling af podcasten og kommunikation på de sociale medier. Vi stået for en kort video, der passer til brugeradfærden på Facebook og Instagram og som indbydende formidler podcasten på en let og tilgængelig vis.
 
Format: 12 afsnit á 11-17 min
 

Category
Branded podcast