| Domis Salomons Palæ
Domis, Salomons Palæ, Podcast, Klerkegade 2
1977
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-1977,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Domis

About This Project

“Akkurator har formået at nå hele vejen rundt om Salomons Palæ med indlevende og fængende historiefortælling. Podcasten har været et ekstra lag i vores markedsføring og har ramt vores målgruppe, sådan som vi har ønsket det. Vi kan sagtens forestille os at bruge Akkurator og podcastmarkedsføring i fremtidige projekter.”
– Ole Byriel, direktør, Domis Udvikling

Salomons Palæ – fra loge til bolig er en podcastserie i fem afsnit, der giver et indtryk af en historisk bygning i hjertet af København, der skal bygges om til lejligheder.

Hvorfor: Klerkegade 2 er en adresse med historie. Først opført af Frimurelogen, besat under Anden Verdenskrig, senere brugt af Københavns universitet. Domis vil lave bygningen om til 47 unikke og eksklusive lejligheder, men vil også stadig gerne bibeholde det historiske islæt som der nu engang findes på stedet. Samtidig vil Domis også gerne informere beboerne i området om de ændringer, de foretager sig, i deres kvarter.

Derfor: En podcastserie på fem afsnit belyser en håndfuld emner, der på sin vis både kan informere og underholde. Eksempelvis var det vigtig for Domis, at første afsnit omhandlede en voldsomt ødelæggende påsat brand, der fandt sted i bygningen i sommeren, ’15. Et andet afsnit gav en auditivt virtuel tour af en af lejlighederne – altså, før de overhovedet var bygget – ved hjælp af interviews med arkitekten, mægler og mulige købere tillagt lyddesign. Desuden satte Domis skilte op udenfor byggepladsen, der gjorde opmærksom på podcastserien, så alle forbigående hurtigt kunne lytte til den. Noget, der godt kan bemærkes på deres lyttertal.

Format: Fem afsnit á fem minutter

Category
Branded podcast