| Akkurator Øvrige Projekter
teater katapult, vild med ord,
2295
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-2295,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

ØVRIGE PROJEKTER

About This Project

____________________________________________________________________________________________________________________________

TEATER KATAPULT

Katapult StorySlam er en podcastserie produceret ud fra livebegivenheden af samme navn, der finder sted på Teater Katapult i Aarhus.

Format: 

To sæsoner á 6-9 afsnit, der varer cirka 30 min

Hvorfor:
Med udgangspunkt i den meget populære, amerikanske podcast, The Moth, søgte Aarhusianske Teater Katapult at indfange samme intime og til tider rørende, til tider morsomme, stemning, når de afholdte deres egne fortælleaftener, Storyslams. I et godt stykke tid var deres Storyslams forbeholdt for det fremmødte publikum – det ville Teater Katapult gerne ændre på.

Hvorfor: 

I samarbejde med Akkurator fik Teater Katapult sat op til at kunne optage aftenerne med to mikrofoner, den ene tilhørende historiefortællerne, den anden placeret blandt publikum for at opfange atmosfæren. Efterfølgende blev de bedste historier udvalgt til podcasten. Men podcastserien byder på mere end bare historierne fra aftenerne.Kort sagt, så er det ikke helt den samme oplevelse som at dukke op til Storyslam og se det live, men derimod en kurateret oplevelse, hvor man kun får det bedste, samt et lille indblik bag scenetæppet. Alt sammen tilsat atmosfærisk stemning skabt af en blanding af musik og publikumslyde.

____________________________________________________________________________________________________________________________

VILD MED ORD

Akkurator har produceret indhold for Vild med ORD af to omgange. 13 små lydhistorier til festivalen i 2015, tre podcasts i 2016. 

Format: 

2015: 13 lydhistorier á 2-5 min
2016: Tre podcasts á 11-60 min

Hvorfor:

Tidligere har Vild med ORD (VMO) været en del af Aarhus Festuge, men i 2015 gik den til at være en selvstændig kulturbegivenhed, der finder sted i oktober. Dog var det bestemt på forhånd, at i 2016 og fremover skulle festivalen ligge i foråret. Derfor havde de behov for content til at fortælle om denne ændring.

Derfor: 

Akkurator producerede 13 lydindslag, der var 2-5 minutter. Et hurtigt, lydligt indtryk fra festivalen i 2015, der kunne benyttes som nedtælling og reminder om VMO i 2016. Den høje mængde af indslag giver god anledning til at lægge content op ofte. Udover at indholdet bruges som en reminder, så giver alsidigheden af indslagene også et godt indtryk af, hvordan VMO finder sted. Indholdet består af alt fra interviews med forfattere, frivillige og publikum, samt stemning fra festivalen.

____________________________________________________________________________________________________________________________

Category
Branded podcast