logo
Copyright Qode Interactive 2016. All rights reserved.
| Sund & Bælt
1976
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-1976,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Sund & Bælt

About This Project

“Samarbejdet med Akkurator har været nemt og smidigt. Under tilblivelsen af ’Storebælt – fortællinger fra broen’ har vi fået god rådgivning om do’s and don’t’s, når man bevæger sig i podcast-verdenen – en verden som ved starten af samarbejdet var forholdsvis ukendt for os. Akkurator bevæger sig professionelt og empatisk blandt de kilder, der medvirker i serien, hvilket er en vigtigt kompetence, når historierne af og til går tæt på mennesker.”
Lotte Bentzen, Content Manager, Sund & Bælt

Storebælt – fortællinger fra broen er en serie på fem afsnit (fire produceret), der giver et unikt indblik i et af Danmarks arkitektoniske kendetegn.

Hvorfor:
Storebæltsforbindelsen gemmer på et utal af historier, der ikke ser dagens lys. For mange er broen blot en måde at komme fra A-B, men Sund & Bælt, selskabet bag blandet andet Storebæltsbroen, vil gerne fortælle broens historier og dermed give brugerne et helhedsintryk af det kæmpemæssige byggeri.

 

Derfor:
Ved hjælp af soundscapes og interviews er det muligt at tage lytteren med op i pylonerne, ind i O-rummet eller tilbage i tiden, da broen blev bygget eller da Sprogø husede et pigehjem. Kort sagt, så kan alsidigheden af podcasten hjælpe Sund & Bælt med at fortælle de mest komplekse historier. Samtidig har det også været meget vigtigt ikke kun at afspejle det storslåede, men også det nære. Ingen er i tvivl om, at Storebæltsforbindelsen er kæmpestor, så derfor er de personlige historier mindst lige så vigtige. Det er spillevende mennesker, der har bygget broen og tunnellerne, og deres historier bidrager til forståelsen af Storebælt.

 

Format: Fem afsnit á 12-16 minutter
Category
Branded podcast