| Vild med Ord
1978
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-1978,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Vild med Ord

About This Project

Akkurators materiale har ramt plet – lige i hjertet på Vild med ORD. De lydklip, som Akkurator har lavet til os, lever fuldstændig op til visionen og formålet bag samarbejdet. Vi drømte om noget nyt materiale, som kunne bringe et andet medie i spil og bidrage med noget andet end det skrevne ord, som vi primært benytter os af i vores markedsføring. Til dette virker lyd som det oplagte materiale.
– Marie Meldgaard Andreassen, projektansvarlig, Vild med ORD

 
Akkurator har produceret indhold for Vild med ORD af to omgange. 13 små lydhistorier til festivalen i 2015, tre podcasts i 2016. I 2017 holdt Andrew Davidson fra Akkurator et foredrag om podcasting og ord til festivalen.

Hvorfor:
Tidligere har Vild med ORD (VMO) været en del af Aarhus Festuge, men i 2015 gik den til at være en selvstændig kulturbegivenhed, der finder sted i oktober. Dog var det bestemt på forhånd, at i 2016 og fremover skulle festivalen ligge i foråret. Derfor havde de behov for content til at fortælle om denne ændring.
 
Derfor:
Akkurator producerede 13 lydindslag, der var 2-5 minutter. Et hurtigt, lydligt indtryk fra festivalen i 2015, der kunne benyttes som nedtælling og reminder om VMO i 2016. Den høje mængde af indslag giver god anledning til at lægge content op ofte, så man som bruger hele tiden huskes på ændringen, men det vigtigste er, at det er nyt indhold hver gang. Udover at indholdet bruges som en reminder, så giver alsidigheden af indslagene også et godt indtryk af, hvordan VMO finder sted. Indholdet består af alt fra interviews med forfattere, frivillige og publikum, samt stemning fra festivalen. Det hele er lagt op som videoer på youtube. Det producerede indhold i 2016 bestod af tre podcasts, hvor den ene fungerer som en dækning af hele festivalen, og de to andre er optagelser af to foredrag.
 
Format:
2015: 13 lydhistorier á 2-5 min
2016: Tre podcasts á 11-60 min
 

Category
Branded podcast