logo
Copyright Qode Interactive 2016. All rights reserved.
| Vild med Ord – Behov for transparens og branding
1325
post-template-default,single,single-post,postid-1325,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Vild med Ord – Behov for transparens og branding

Vild med Ord – Behov for transparens og branding

Vild Med Ord (VMO) er en litteraturfestival, der tidligere fungerede som en slags forlængelse af Aarhus Festuge, der dog i 2015 “løsrev” sig for at virke som et selvstændigt kulturarrangement. Op til arrangementet, der fandt sted i slutningen af oktober på Dokk1 i Aarhus, var vi i dialog med arrangørerne, der gerne ville bruge lyd til at forstærke deres brand. Lyd virkede som et oplagt medie i forbindelse med litteraturen, fordi de gerne ville have ordet i fokus, men samtidig var mobiliteten også en vigtig faktor. Lyden kan høres i næste alle situationer, fordi mange har deres telefoner, computere eller tablets tæt ved hånden.

 

Interview med Per Vers
VMOs største mål var, udover at kunne afvikle en rigtig god festival i 2015, at gøre klar til 2016, da festivalen nemlig rykker fra efterår til forår, således at folk skal vænnes til at VMO er noget, der foregår i foråret. Efter en brainstorm session med arrangørerne kom vi frem til en løsning, der kunne bruges i forhold til flere marketingsscenarier. Materialet bestod af 10 ét minutters lydklip og tre tre minutters lydklip. Først og fremmest skulle det fungere som en slags “nedtælling” til 2016. VMO kan med jævne mellemrum smide et lydklip op, der gør at man bliver mindet om, hvordan festivalen tog sig ud i 2015, og derved i hver post på de sociale medier gøre opmærksom på festivalens nye datoer. Endvidere ville VMO også gerne kunne bruge materialet til fremtidige sponsorer, så vi gjorde en dyd ud af, at kunne præsentere kræfterne bag VMO samtidig, så der forekom en vis transparens.

 

Formand Marie Meldgaard og Projektkoordinator Jørgen Jørgensen fortæller om VMO ’16.
De korte lydklip på et minut havde til opgave at fortælle en historie på meget kort tid. Disse havde meget forskellig karakter, alt fra forfatterinterviews, til oplæsning, til en dag med den presseansvarlige. Klippene er selvfølgelig redigeret ret stramt, fordi et minut ikke er meget. Men det er en kunst at kunne få så meget information med som muligt, men samtidig også give lytteren tid til at fordøje det hele. Forfatterinterviewsene kunne tage forskellige karakter alt efter forfatterens temperament, mens dagen med den presseansvarlige er klippet virkelig tæt, næsten kaotisk, for at afspejle den travlhed, der opstår i sådan et miljø.

 

En dag med Mie, den presseansvarlige.

Forfatterinterviewsene er oplagte til at lægge op som et kig tilbage på festivalen i 2015 og samtidig en påmindelse om 2016. Klippet med den presseansvarlige giver både et sjovt indblik for den almindelige festivalgænger, men kan også bruges i forbindelse med hvervning af nye sponsorater. Ligeledes er der et tre minutters klip, der præsenterer samarbejdet mellem de frivillige, og tegner et billede af et sted, hvor man kan møde nye mennesker og få gode relationer. Dette kan sagtens bruges både til hvervning af nye sponsorater, men også som et billede af, hvordan det er at være frivillig for VMO. Der er altså en alsidighed i klippenes indhold, men fælles for dem alle er, at de repræsenterer VMO og forstærker deres brand som en litteraturfestival, der tager ordet seriøst, elsker intellektualitet, men som er drevet af en kerne af ildsjæle.

 

Interview med Jens Blenstrup og uddrag fra oplæsning.

No Comments

Post A Comment